15 نشانه یک برنامه نویس رایانه قابل اعتماد

15 نشانه یک برنامه نویس رایانه قابل اعتماد

نشانه هایی که احتمالاً قبلاً آنها را دارید اما از آنها بی اطلاع هستید.

عکس توسط عارف ریانتو در Unsplash

در طول حرفه ای که در برنامه نویسی داشتم ، فهمیدم که کار در محیطی که به طور مداوم قابلیت اطمینان را زیر سال می برد چقدر چالش برانگیز است. بنابراین ، برای من ، شناسایی یک توسعه دهنده وب قابل اعتماد که بتوانم با آن کار کنم ، قطعاً در وقت و انرژی شما صرفه جویی خواهد کرد. به شما کمک می کند تا شروع کنید و در حرفه توسعه وب خود موفق شوید.

1. دارای مهارت های فنی و طرز فکر

فرض کنید من می خواهم یک توسعه دهنده وب استخدام کنم. به طور خودکار ، بررسی می کنم که آیا مشتریان احتمالی من مهارت های لازم برای راه اندازی وب سایت را دارند یا خیر. بر اساس مشاهدات من ، اگرچه درک HTML و تجزیه و تحلیل عوامل حیاتی هستند ، اما راحت بودن در مورد زبان و منطق رایانه نیز ضروری است. اگر می خواهید استخدام شوید ، آنقدر مجهز باشید که بتوانید نقش را با موفقیت انجام دهید.

2. برتری در برقراری ارتباط

چگونه کسی می تواند به شخصی وابسته باشد که نمی داند چگونه پیام خود را منتقل کند یا در درک آنچه می گوید مشکل دارد؟ با توجه به افزایش تقاضا برای راه اندازی کار از راه دور ، یک توسعه دهنده وب قابل اطمینان مطمئن می شود که همه در یک صفحه هستند. بنابراین ، من یک ارتباط دهنده خوب را فردی توصیف می کنم که می تواند اصطلاحات فنی را به زبان عادی توضیح دهد و وضعیت پروژه را مرتباً به روز کند.

3. هیجان را به عمل تبدیل می کند

اگر ما مشتاق توسعه وب هستیم ، این نقطه شروع خوبی است. اما باید به خاطر داشته باشید که استفاده از این به عنوان انگیزه برای انجام کارهای واقعی بسیار بیشتر است. شخصاً ، گاهی اوقات الگوهای رفتاری و ارتباطی را به عنوان شاخص های خوبی برای میزان علاقه فرد به کاری که انجام می دهد ، در نظر می گیرم. من هیجان خود را نسبت به کدگذاری یا اجرای یک وب سایت پر می کنم و به عملکردم تبدیل می شود.

4. عاشق پرسیدن سوالات است

علاوه بر دانش فنی ، کنجکاوی بهترین دوست من شد. در اینجا توصیه من به شما وجود دارد: آنقدر راحت باشید که در مورد چیزهایی که مطمئن نیستید بپرسید. من یاد گرفتم که س followingالاتی را مطرح کنم که به من کمک می کند تا نحوه تحویل را با توجه به انتظارات تعیین شده درک کنم. اگر مشکلی پیش آمد ، هرگز نباید از پرسیدن حتی خود بترسیم ، سپس به دنبال پاسخ باشید.

5. مشتاق حل مشکلات

وقتی در ایجاد وب سایت یا برنامه ، اتفاقات غیرمنتظره ای رخ می دهد ، به ندرت روی آنچه باید اتفاق می افتاد تمرکز می کنم. در عوض ، من بیشتر بر آنچه می توان با توجه به شرایط انجام داد تمرکز کردم. در برنامه نویسی ، چالش ها باید شما را هیجان زده کنند تا اینکه شما را از بین ببرند. آیا رازی می خواهید؟ حتی برای کوچکترین جزئیات مهارت داشته باشید و آن را به خوبی متعادل کنید تا به تصویر بزرگ فکر کنید.

6. مداوم

هر چقدر هم که فکر کنم مجموعه مهارت های من عالی باشد ، موفقیت به ندرت در یک شات اتفاق می افتد. من دریافتم که عامل اصلی موفقیت این است که هرگز از شکست نترسید و مرتکب اشتباه نشوید. وقتی کد من اجرا نمی شود یا اشکالی برطرف نمی شود ، من عمدا به دنبال پاسخ می گردم. شما همچنین باید مایل باشید آزمایشاتی را انجام دهید و سعی کنیدبا مسائل متفاوت برخورد کنید.

7. تمایل به یادگیری

صنعت در حال پیشرفت است و فناوری های جدید با سرعتی سریع معرفی می شوند. بنابراین ، شما باید با روندها به روز باشید و از گیر افتادن در آنچه می دانید دست بردارید. من از اعتراف به اینکه همه چیز را نمی دانم نمی ترسم و عشق من برای یادگیری چیزهای جدید به من کمک کرد تا در این صنعت بمانم. به من اعتماد کن. بدون گسترش دانش خود نمی توانید یک مشکل را به طور م solveثر حل کنید.

8. عمداً به بازخوردها و پیشنهادات گوش می دهد

در صورت بروز مشکلات ، باید نحوه سازگاری را بشناسید ، به ویژه اگر به زمان حساس باشید. علاوه بر این ، مهم است که بدانیم دیدگاه شما تنها چیزی نیست که اهمیت دارد. در مورد من ، من همیشه تلاش بیشتری برای گوش دادن انجام می دهم ، که شامل درخواست بازخورد آنها و پذیرش هر انتقاد و پیشنهادی می شوم.

9. درک می کند که یک راه حل مناسب برای همه قابل اجرا نیست

صرف نظر از زبان برنامه نویسی مورد استفاده ، کدها می توانند غیرقابل پیش بینی باشند. در نتیجه ، مشکلات ما به عنوان توسعه دهنده می تواند منحصر به فرد باشد. تجربیات قبلی من به من آموخت که بهترین راه حل مورد استفاده برای یک مشتری ممکن است برای دیگری مناسب نباشد. شما همیشه می توانید از مافوق و همکاران خود درس بگیرید ، اما توسعه راه حل شما می تواند شما را به نتیجه برساند.

10. رتبه مثبت از مشتریان قبلی یا مافوق

معمولاً اگر کار با کیفیت بالا ارائه می دهید ، مشتریان و مافوق شما می توانند برای شما ضمانت کنند. اما به عنوان یک یادآوری ، صرفاً خوب در زمینه فنی کافی نیست. مهارتهای نرم نسبتاً ضروری هستند: اخلاق کاری شما ، توانایی همکاری و غیره. به عنوان مثال ، هر زمان که من برای پروژه ای به عنوان توسعه دهنده وب درخواست می کنم ، مشتریان من از مراجع درخواست می کنند تا عملکردهای قبلی من را بررسی کنند و اینکه چگونه یک فرایند قابل اجرا را در محل خود نگه داشته ام.

11. به زمان احترام می گذارد

هیچ کس نمی خواهد یک توسعه دهنده وب داشته باشد که نمی داند چگونه برای زمان ارزش قائل شود. بنابراین ، اگر می خواهید به عنوان فردی قابل اعتماد شناخته شوید ، به یاد داشته باشید که این نظم را شامل برنامه کاری ، مهلت ها و زمان پاسخگویی می کند. هنگامی که زمان به خوبی مدیریت می شود ، کار خیلی سریع انجام نمی شود و جایی برای خطاهای کدگذاری برای شما باقی نمی ماند.

12. اهداف و نقاط عطف فردی را تعیین کنید

من توانایی تشخیص اهداف کوتاه مدت و بلند مدت را در کنار نقاط عطف کوچک تا مهم ، به عنوان نشانه ای از قابلیت اطمینان می دانم. اینها می توانند به شما کمک کنند تا پیشرفت را پیگیری کنید و آنچه را که از ابتدا تا انتها اتفاق می افتد ارزیابی کنید. من این موارد را هنگام ارزیابی مشکلات احتمالی مفید می دانم. اما مشورت و توافق با مشتری یا مافوق خود را فراموش نکنید.

13. فرایند و نتایج

وقتی پروژه های گذشته ای را که مدیریت می کردم ارزیابی می کردم ، متوجه شدم که نمایش دانش فنی و شایستگی های من برای من سودمند است. با این حال ، ارزش گذاری و حفظ کیفیت کار در هر مرحله از توسعه نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. هر کاری که لازم است انجام دهید ، بدون در نظر گرفتن میانبرها یا قربانی کردن روند کار سیستماتیک ، به هر طریقی ارائه دهید.

14. نحوه نه گفتن را می داند

همیشه خوب نیست که بیش از حد به تمام درخواست های رئیس خود توجه کنید ، اگر توانایی شما را در انجام درست کار محدود کند. برخی از درخواست ها می توانند بهره وری را مختل کنند. من این را به سختی آموختم ، اما وقتی پیش می آییشما زمان مناسب برای امتناع را می دانید. اگر همیشه بدون پیگیری بله می گویید ، بدترین نتیجه را خواهید داشت.

15. حرفه ای و به محرمانه بودن احترام می گذارد

اگر من در انتهای استخدام هستم ، می توانم به راحتی با مراجع و مشتریان قبلی این موضوع را بررسی کنم. این شامل بررسی نحوه مدیریت اطلاعات حساس است ، به ویژه از آنجا که به عنوان توسعه دهنده وب در معرض داده ها و استراتژی های محرمانه قرار گرفته اید. من همیشه مطمئن هستم که به اندازه کافی حرفه ای هستم تا مواردی را که باعث درگیری می شود افشا نکنم. شما نباید همین کار را فراموش کنید.

به عنوان یک توسعه دهنده وب ، من در ایجاد ایده در زندگی ضروری هستم. بنابراین ، قابل اعتماد بودن هم برای من مفید است و هم برای افرادی که با آنها کار می کنم. مهم نیست که از بین 15 علامتی که در بالا ذکر کردم کدام مورد بیشتر برای شما جذاب است ، مطمئن شوید که هم شایستگی های فنی و هم مهارت های نرم را در نظر بگیرید. وقتی تعادل مناسب بین این دو را پیدا کنید ، موفقیت شما به طور قابل توجهی تحت تأثیر قرار می گیرد.

مطالب بیشتر در plainenglish.io

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد